Kisah Suami Beristeri Satu Jadi Orang Kaya

Kisah Suami Anak Beristeri Satu Jadi Orang Kaya…Betul betul memberi inspirasi bahawa untuk menjadi kaya bukan dengan satu laluan sahaja.Banyak laluan boleh dilalui.Misalnya cuma dengan aplikasi telefon pintar.Dengan kejayaan aplikasi tersebut beliau mampu memiliki kereta,rumah dan melancong secara mewah.Memang sangat mengujakan.Saya percaya anda juga boleh jadi sepertinya jika berani buat seperti apa yang dia dibuat.


Saya sebenarnya bukan seorang pakar atau guru Internet yang terkenal. Saya tidak ada akaun Facebook atau mempunyai akaun Twitter atau Instagram. Saya tiada blog pun. Saya tidak pernah jual apa-apa e-book atau memberi apa-apa seminar sebelum ini.

Mengapa?

Kerana saya malas semua itu. Saya sebenarnya suka buat duit yang datang secara sendiri secara automatik tanpa melakukan apa-apa pun. Dan paling best, saya sekadar bermain dengan telefon bimbit saya sahaja. Sebenarnya, tak main pun, sekadar satu klik butang MULA sahaja.

Baru-baru ini semasa sedang membeli barang di 7-Eleven, otak saya terfikir - mengapa mereka ini semua (termasuk ANDA) perlu kerja bertungkus-lumus dari pagi hingga ke malam sedangkan saya boleh lepak gitu aje dan bersenang-lenang buat duit beribu-ribu ringgit masuk ke dalam akaun Maybank saya tak buat apa-apa pun.

Jawapannya - ia adalah lumrah dunia... orang yang bekerja paling sedikit atau tidak kerja langsung adalah orang yang paling banyak duit dan orang yang paling banyak buat kerja selalunya yang termiskin. Fikir sendiri samada kenyataan saya betul atau tidak?

Yang membezakan hanyalah LUBANG yang digunakan.

Jadi, tahniah kerana mulai hari ini, dunia ini akan menjadi milik anda. Akhirnya, tiba pula masa untuk anda...


"Bebas Dari Cengkaman Bos Anda dan tidak akan diperkotak-katikkan lagi sampai bila-bila... Anda sendiri tentukan HIDUP dan MASA DEPAN anda sendiri selepas ini”


Dalam masa beberapa saat lagi, anda akan diboloskan dengan aplikasi rahsia yang selama ini di berikan kepada beberapa rakan saya sahaja dengan membayarUS$5,000 setiap seorang untuk mendapatkannya.

Kekayaan dari aplikasi ini telah membenarkan saya membayar dan melangsaikan segala hutang saya, membeli apa-apa yang saya mahu, lakukan suka hati apa yang saya mahu dan hidup bebas di mana-mana.


Kehidupan Saya Dulu Dalam Kenangan


Mungkin anda pernah dengar ini berpuluh-puluh kali, saya dulu juga sama sebijik seperti anda. Memang cukup letih dengan kehidupan saya sebelum ini. Saya tidak perlu berpanjang lebar terangkan mengapa saya kata "my life sucks" ketika itu, tetapi anda faham-faham sahaja lah kan.

Hanya kurang dari setahun yang lepas, hidup saya lain sekali dari sekarang….

Saya dulu bekerja sebagai seorang eksekutif di sebuah kilang di luar kota Kuala Lumpur. Gaji RM3,000 memang hanya sekadar cukup makan sahaja. Tetapi bekerja bak kata keluar rumah tak nampak cahaya, balik pun tak nampak cahaya.

Tetapi diri dan badan ini terpaksa terima sahaja demi sesuap nasi untuk saya serta keluarga saya. Setiap malam, anak berteriak menangis bertanya mengapa saya balik lewat setiap malam dan perlu tidur awal kembali kerana perlu bangun awal pada hari berikutnya. Saya hanya ada beberapa minit sahaja untuk berkata “hi” dan “goodnight” kepada isteri dan anak-anak saya setiap malam keranakeletihan kerja yang melampau.


Kerja Teruk, Tapi Gaji Kecil & Hutang Semakin Meningkat Dari Hari Ke Hari


Dalam pada itu pun, hutang makin meningkat dari hari ke hari. Gaji RM3,000 nampak macam banyak tetapi masih tidak mencukupi untuk menampung perbelanjaan keluarga. Setiap kali perlu duit, saya terpaksa gunakan kad kredit sehingga akibatnya saya sudah berhutang sejumlah RM150,000 dengan 10 syarikat kad kredit.

Bingung dan risau ketika itu. Boleh kata… bila-bila masa aje akan di istiharkan muflis! Kadang-kadang sebelum sampai pejabat saya akan menggigil-gigilsebelum keluar kereta oleh kerana stres melampau. Doktor terpaksa beri saya pil penenang jiwa Xanax malah suruh saya berhenti kerja sahaja kerana mungkin akan membahayakan nyawa jika terus bekerja lagi.


Tiba-Tiba Tuhan Ingin Membantu Saya


Ya, syukur ke hadrat Ilahi.

Di pejabat saya bekerja rapat dengan seorang programmer dari India yang agak genius dan pintar jugaklah. Kami memang rapat dan sering keluar makan tengah hari bersama.
Semasa kami makan tengah hari, saya meluahkan segala masalah saya kepada dia. Dia mendengar dengan penuh kesabaran.

Kemudian dia tersenyum dan mengajak saya ke parking basement syarikat kami untuk melihat kereta dia… alangkah terkejut melihat kereta dia ketika itu.. iaitu sebuah Porsche Panamera terbaru.

Saya pun tertanya-tanya bagaimana dia mampu membeli kereta yang bernilai lebih RM1juta ini? 

Dia kata oleh kerana dia ingin membantu saya dia akan bocorkan RAHSIA dia semata-mata untuk membantu saya kawan rapatnya… atau dalam bahasa omputeh lunch partner rapat dia.

[ nota admin]

Tidak dinafikan saya dan anda berimpian untuk kaya.Impian terdekat saya untuk mendekati orang kaya dan banyak duit.Tanpa berselindung saya mahu belajar dari mereka untuk mencipta kekayaan.dan dalam masa yang sama saya boleh memberi khidmat rundingan takaful kerana saya seorang perunding takaful.

Berbalik kepada kisah di atas  maka saya yakin kisah suami beranak satu ini benar.Bukan satu gimik yang gempak semata-mata.

Kisah tersebut boleh anda ketahui lebih lanjut di >>> KISAH ORANH KAYA

12 ulasan

salah satu tips untuk kaya juga adalah tak perlu segan untuk berdoa supaya jadi kaya dengan Allah

Itu sudah semestinya.. Dhuha jangan tinggal.. In shaa Allah.. Semuaya akan jadi lancar

Baca tajuk tadi suami anak satu? hihi. ingatkan apalah tadi. :D btw nice sharing :)

doa banyak2.. kaya atau tidak, kebahagiaan yg kita nak

saja nak buat gimik..

in shaa Allah itu yang sebaiknya...

Rezeki kita Allah yg tentukan.
Tapi kita juga mesti terus berusaha dan ikhtiar

Apa yang dilakukan sebagai orang mukmin kema sandarkan keyakinan sepenuhnya pada Allah. Dia pasti akan berikan apa yang kita perlu pada waktu yang tepat

semoga kita pun boleh jadi kaya mcm dia

Aamiin ..semoga diperkenankan

ya..itu yang sebaiknya..terima kasih bagi peringatan

wow..sentap rasanya..

dia memberi kepada kita tepat pada masanya..


EmoticonEmoticon