Iktibar Dari Wanita Maut Ketika Kereta Rempuh Pokok

Satu berita yang menyayat hati kerana Wanita Maut Ketika Kereta Rempuh Pokok.Memang betul kata orang malang tidak berbau.Namun sebelum malang atau musibah berlaku kita dinasihatkan untuk mengambil caruman takaful.Rasionalnya supaya kehilangan kita dari dunia ini tidak menyusahkan orang lain terutama bab hutang.Minta-minta dijauhkan.

Kredit : Utusaan Online

Berikut ialah satu berita yang berlaku pada 13 Mac 2017 di Ipoh,Perak.

Seorang wanita maut apabila kereta jenis Perodua Viva yang dinaikinya terbabas dan melanggar sebatang pokok di Jalan Jelapang di sini hari ini.

Jurucakap bomba berkata, pihaknya menerima panggilan kejadian tersebut pada pukul 9.30 pagi.

"Mangsa yang meninggal dunia berusia 46 tahun manakala seorang perempuan berusia 22 tahun yang menaiki kereta tersebut mengalami kecederaan," katanya- Sumber dari Utusan Online
 
[Nota Admin]

Saya faham bukan mudah untuk memberi kesedaran kepada orang ramai terutama tentang Perlindungam Pendapatan melalui carauman takaful.Faktor utama kerana pendapatan yang kurang memberangsangkan.Selain itu belum wujud kesedaran yang ‘kaw-kaw’ dalam hati mereka.

Atas sebab itu saya sebagai Perunding eTiQa Takaful Berhad amat mengalu-alukan kepada sesiapa yang ingin bertanya lebih lanjut.Bagaimanpun tawaran ini saya hanya buka kepada penduduk sekitar Samarahan dan Kuching dalam masa terdekat ini.

Sekian.Salam sayang dan jumpa lagi.
 

Mohd Hanafi Abdullah
Perunding eTiQa Takaful Berhad
Whatsapp : 011-34646975
“Membina Ukhuwah Dalam Mu’amalah’

12 ulasan

Moga masyarakat kita lebih sedar dan tahu tentang pentingnya perlindungan takaful.

Bila dah terjadi sesuatu tu memang kita akan membuka mata kan

ngeri bila tgk kes2 mcm nie
semoga keluarga kita dijauhkan..

Tak semua orang ambil berat tentang pentingnya takaful ni. Sebab nak bayar bulan-bulan tu yang macam tidak berkemampuan. Dengan kos sara hidup lagi.

malang memang tak berbau, perlu ada perlindungan takaful ni.

malang tak berbau kan. kalau bukan salah kita, sebab orang lain. semoga Allah lindungi kita

In shaa Allah..

Semoga ia menjadi iktibar kepada orang ramai

Ya la kan.. Semoga menjadi iktibar kepada semwua.

Doakan yang baik baik sahaja..

Ada pilihan pakej paling asas..

Paling tidak pun caver kematian

Ya.. Memang perlu tu.

Doakan banyak banyak untuk elak musibah


EmoticonEmoticon