5 Sebab Impian Tidak Tercapai

Dah lama tak menjenguk blog.HB sangat sibuk dengan aktiviti untuk masa depan.Kini HB sudah ada pilihan kerjaya yang lebih baik .Sudah sampai masanya untuk HB menganyam dan mengapai impian.Hakikatnya tidak semua impian kita boleh dicapai dengan mudah.Begitu juga dengan impian HB.

Sumber : Youtube

Berikut ialah 5 sebab mengapa impian kita tersasar dan tidak boleh pergi jauh.HB kongsikan semula untuk pembaca blog dari emailTuan Ir Ezwan.Beliau merupakan seorang jurulatih pembangunan diri yang berjaya dan usahawan yang berjaya.Kredit kepada idea bijak beliau.

Berikut antara sebab kenapa matlamat dan impian anda tidak tercapai.

1: PEMIKIRAN ATAU MINDA YANG SENTIASA NEGATIF

Apa yang anda terlalu fikirkan itu yang bakal terjadi kepada diri,
ini memberikan kesan terhadap kehidupan anda. 
Ubah cara pemikiran anda untuk lebih positif.
 
2: SELALU MERUNGUT DI ATAS SESUATU PERKARA

Merungut merupakan sikap yang menyebabkan anda sentiasa
berfikiran negatif dan menjadikan ia satu alasan untuk anda tidak
bertindak di tahap yang maksima. Setiap rungutan menyebabkan rezeki
terhalang secara tidak langsung menyebabkan anda hilang kebahagian
dalam kehidupan. Ubah sikap anda kepada yang lebih baik.
 
3: TINDAKAN YANG KURANG BERHASIL

Tindakan merupakan sesuatu yang amat penting dalam
mencapai Impian dan matlamat anda. Anda nak bahagia, anda nak kaya,
anda nak kesihatan yang baik dan anda nak kejayaan yang sempurna,
semuanya adalah hasil dari tindakan anda yang lakukan.
Kenapa tindakan tidak berhasil? Sebabnya adalah berkaita
n dengan2 perkara di atas tadi iaitu pemikiran atau minda yang negatif dan
selalu merungut dengan sesuatu perkara. Maka ini menyekat tindakan
anda untuk mencapai matlamat dan impian. Ubah cara tindakan anda.
 
4: KURANG KEYAKINAN DIRI

Seperti perkara di atas tadi, tindakan kurang berhasil adalah
disebabkan kurangnya keyakinan anda melakukan sesuatu
perkara itu. Jika anda tidak berani untuk melakukan sesuatu,
bagaimana anda hendak tahu hasilnya?
 
Maka tingkatkan keyakinan diri anda untuk anda mendapat
tindakan yang luar biasa.
 
5: TIDAK BERANI HADAPI MASALAH

Masalah merupakan perkara yang tidak dapat anda elak
kerana setiap manusia pastinya anda akan hadapi masalah,
tidak kisah masalah apa sekali pun sama ada kehidupan,
kewangan atau apa sekalipun untuk mencapai matlamat
dan impian anda, anda perlu hadapi masalah tersebut dan
cuba berfikiran positif.
 
Jadi, bagaimana nak atasi perkara-perkara di atas?
Ingin saya kongsikan bagaimana nak dapatkan apa yang
anda inginkan dengan PANTAS dalam  LINK 

Anda boleh…
-       Dapatkan income 5 angka setiap bulan dan BEBAS KEWANGAN
-       Menunaikan ibadah haji/umrah
-       Mendapatkan rumah dan kereta idaman
-       Programkan semula diri menjadi MAGNET REZEKI,
akan nampak banyak PELUANG REZEKI
-       Install program Minda Jutawan dalam minda dengan kaedah HIPNOSIS
-       Menjadi penyumbang zakat/sedekah yang banyak
-       Dan banyak lagi ILMU-ILMU MAHAL yang akan
dikongsikan…inshaa Allah

 
KLIK sahaja pautan ini >>>>JURUS REZEKI

30 ulasan

Kena think positif selalu kan

ya...itulah yang sebaiknya

kena selalu konfiden dan yakin impian boleh tercapai.

betul juga kata en hanafi ni...kadang kita ni tak berani untuk kehadapan tu yg lemah je..huhu

positif ialah kunci kejayaan ;)

positif terus karna dengan positif hidup akan menjadi tenang.

thank info ini bro hanafi..

kena lebih cekal lagi..

perkongsian yang menarik

sekarang ni metal kena kental kalau tak impian mati di tengah jalan

Kena positif selalu..tingkatkan keyakinan diri..terbaik bro!

jika kita berfikiran positif, kita akan terus kehadapan.

yes, kena berani hadapi cabaran untuk mencapai impian

nice share.. pokoknya kna optimistik..

ya..itu memang tidak dinafikan

kuatkan azam untuk berani..baru boleh berjaya dengan jayanya

betul ..dan itu yang sebaiknya dalam hidup ini

sama-sama tuan kita mencari kebaikan

terima kasih kerana sudi singgah..

itulah yang sepatutnya...mental mesti kuat tahap dewa punya

memang betul tu..ramai yang positif yang dah berjaya

betul tu..mesti berani

hahaha..betul sangat tu

harus selalu bersyukur dan berpikir positif..............

smoga impian jie trus tercapai..hehe

aamiin dan saya sentiasa doakan kejayaan bro

bersyukur akan menambahkan rezeki kita

Saya paling kurang keyakinan diri... macam mana lah nak jadi lebih yakin

ye ke..

saya pulak yang tak yakin dengan bro untuk menyatakan kurang yakin diri..

cara mudah ialah dapatkan pelbagai info dan kuasai ilmu yang berkaitan..

selepas tu lebih kepada praktikal agar yakin akan tercipta bila selalu buat praktikal


EmoticonEmoticon