Pesanan Khas Dari Pakar Pembuat Aiskrim

HB sangat beruntung kerana menemui satu info yang sangat penting.Ia merupakan pesanan khas pakar pembuat Aiskrim iaitu Afiq Dato’ Rusly.Izinkan HB juga nak memperkenalkan siapa beliau secara lengkap.Mudah-mudahan memberi keyakinan kepada kita supaya boleh belajar penuh semangat.

Kredit foto : umad.com

Baiklah, izinkan saya perkenalkan diri saya terlebih dahulu ...
Nama saya Md Fadzirul Afiq bin Dato’ Rusly atau lebih dikenali sebagai Afiq Dato’ Rusly.
Untuk lebih mudah kan cerita, saya ni sebenarnya anak kepada Dato’ Hj. Rusly Abdullah atau lebih dikenali sebagai Chef Li yang merupakan penulis buku Bestseller “Jutawan Senyap”. Mungkin anda dah kenal dengan ayah saya ni :-)
Saya dilahirkan di Kuala Kubu Bharu, Selangor dan telah mula mengasah bakat dalam kulinari sejak menuntut di UiTM
Saya mempunyai kelulusan dalam Diploma Seni Kulinari serta Ijazah dalam bidang Gastronomy
Tahun ini adalah tahun yang mengerikan. Mana taknya, dengan isu-isu ekonomi semasa yang makin hari makin menjadi-jadi. Kejatuhan mendadak nilai ringgit dan ditambah dengan pelaksanaan GST (6%) membuatkan kos sara hidup meningkat kaw-kaw punya…
Bil api eletrik dah naik, kadar tol dah naik, harga-harga barang-barang runcit semakin mahal, barang basah seperti daging, ikan, ayam tak nampak ura-ura akan menurun…
Saya amat pasti anda juga akan bersetuju dengan kenyataan saya ini. Ia secara tidak langsung menambah beban yang selama ini kita tanggung.
Dengan nak bayar kos pendidikan anak. Nak sara anak isteri makan minum. Nak belikan pakaian yang mereka selesa & cantik. Nak bawa mereka jalan-jalan. Biasanya tak cukup…
Tapi kita mesti coool!!
Saya percaya majoriti rakyat Malaysia ada masalah kewangan. Namun, orang yang bijak tidak akan lari daripada masalah.
Sebaliknya mereka berfikir, bagaimana cara nak menyelesaikan-nya. Salah satu caranya adalah menambah jumlah ‘Side-Income’ kita…
Kerja tetap anda masih boleh diteruskan. Itu kerjaya utama anda. Apa yang saya nak bongkarkan ni adalah pendapatan sampingan yang boleh menjana RM5 ribu sebulan…
Nampak menarik kan?
Dengar macam mudah… tapi bagaimana nak tambah pendapatan sampingan tanpa ganggu kerja utama kita?
Cara yang terbaik saat ini ialah ..memulakan Bisnes Ais Krim :
Kredit  : https://goo.gl/yTQ18p

12 ulasan

tu la.. menteri A suruh buat 2 kerja, menteri B suruh ambil 2 degree... menteri C suruh ikat perut.. padahal kabinet diorg duit berkepuk-kepuk.. hahaha

kita rakyat ni cuma mampu jual eskrem je la.. hehehe

pandai tektik promosi.. hehe

zaman sekarang ni, memang kena ada pendapatan sampingan ;)

jual aiskkrim pun boleh la

tengah cari sekarang...tak boleh duduk selesa dah

Jom berniaga aiskrim hujung minggu heheee

Org myanmar kat tmpt saya jual ais krim je.. tp beberapa kali dpt pergi balik kampung... peluang yg baik klu diusahakn btul2 cuma ramai yg tak sanggup kan

suka sekali kalau makan es krim, jadi pengin beli es krim hehe

ais krim memang sedap..

Kena pelbagaikan 0erisa dan cara penyediaan menggunakan bahan berlainan masa buat aiskrim ni pasti akan memikat hati pelanggan

harga juga memainkan peranan..harga murah tetapi sedap memang boleh laku tu.

itulah kelebihan orang kuat berusaha..man jadda wa jadda

saya masa hujung minggu tulah bekerja..bro


EmoticonEmoticon