Bahagia Kerana Menjadi Insan Penyayang

Bahagia Kerana Menjadi Insan Penyayang…Wah hebat ini.HB memang suka bab penyayang yang dikaitkan dengan bahagia.Dua perkara ini sangat berkait rapat.Bagaikan aur dengan tebing maupun seperti isi dengan kuku.

Kredit: Imej Google

Orang yang bahagia biasanya jenis penyayang.Jiwa mereka lembut,mudah tersentuh untuk membantu orang lain  dan paling penting tidak mudah dengki.Pendek kata mereka ingin menjadi orang baik.Malah berbuat baik akan menghasilkan rasa bahagia dan damai dalam hati,

Dalam Cabaran Segmen Sukses 21 Hari yang akan berakhir maka HB amat memfokuskan kepda nilai kasih sayang.Kita sayang kepada agama,bangsa dan negara.Bukan itu sahaja rasa sayang kita perlu diterjemahkan kepada tindakan dan perbuatan.Tak boleh hanya di mulut atau di hati.Paling bagus dilakukan kepada amalan.

Mari HB imbas kembali sepanjang 7 hari isu bahagia yang telah HB kupas  ini.In shaa Allah HB akan kemaskini dan jadikan perkara tersebut sebagai panduan peribadi dalam aplikasi Hukum Tarikan pada tahun akan datang.


Isnin- 15 Ogos 2016 >>>>Sabar
Selasa  16 Ogos 2016>>>>Tenang
Rabu- 17 Ogos 2016>>>>>Santai
Khamis  18 Ogois 2016>>>Bijak
Jumaat  19 Ogos 2016>>>>Disiplin
Sabtu   20 Ogos 2016>>>>>Gigih
Ahad   21 Ogos 2016>>>>>Penyayang

[admin]

Bahagia adalah teras kepada penarikan segala perkara yang positif.Allah SWT memang suruh kita ada rasa bahagia biarpun ada masalah besar yang melanda.

Kita tiada pilihan selain untuk menjadi insan penyayang jika nak bahagia.Berat mana pun masalah tolonglah jadi insan penyayang.Jika ada masalah sekalipun HB yakin ada penyelesaiannya.Masalah duit boleh diatasi dengan mencuba Aplikasi Buat Duit.Kalau tak cuba tak akan tahu.


Sekian.Salam motivasi dan jumpa lagi.

14 ulasan

alhamdulillah kala ada raa bahagia kalau tak ada rasa bahagia kena cari juga...salah satunya pada pencipta

Isnin- 15 Ogos 2016 >>>>Sabar
Selasa 16 Ogos 2016>>>>Tenang
Rabu- 17 Ogos 2016>>>>>Santai
Khamis 18 Ogois 2016>>>Bijak
Jumaat 19 Ogos 2016>>>>Disiplin
Sabtu 20 Ogos 2016>>>>>Gigih
Ahad 21 Ogos 2016>>>>>Penyayang
Hebatnya HB..

alhamdulillah bahagia tu satu aspek penting dalam kehidupan

yup...

biasanya org bahagia mempunyai sifat mcm tu..

bak prof muhaya kata "ada, beri, dapat". kita ada sayang, beri sayang kita tu kat orang lain & finally kita raih sayang itu. oh lama juga saya tak ke sini. cantik pula wajah blog ni.

kena cari yang lain ke..

memang benar tu..kita bagi dulu sebelum dapat benda tu balik.

terima kasih kerana kasi feeback tentang blog ini

sangat penting..kalau tak bahagaia..hidup rasa bosan

bestkan jadi orang yang bahagia

tak la hebat..sekadar mencuba apa yang patut

Aura penyayang pasti akan menimbulkan perasaan bahagia kpd semua orang2 disekeliling kita kan... subhanallah walhamdulillah...

itu yang sebaiknya..tuan

org yang kurang kasih sayang kurang bahagia..tul x

kasih sayang dan bahagia tak boleh berpisah jauh..


EmoticonEmoticon