Harga Terkini Bahan Bakar Naik

Harga Terkini Bahan Bakar Naik...HB sudah menjangkakan kenaikan ini kerana trend nilai ringgit berbanding matawang pasaran dunia semakin baik.Dalam pada itu sempat juga tanya pam atendan di stesen minyak untuk bertanya pendapat mereka,Ya.Jawapan mereka harga minyak akan naik.



Sejujurnya  memang best rasai harga bahan bakar yang murah.Beli sedikit tetapi meter minyak kenderaan naik mencanak.Banyak penjimatan telah berlaku.

Kini harga bahan bakar dah naik sepuluh sen untuk petrol manakala harga diesel pula dua puluh sen.Kenaikan ini nampak tak banyak namun cukup terasa juga kerana kalau nak isi minyak ada ada cukup setakat satu liter sahaja.

Paling cikai sekalipun mesti isi minyak lima liter dan jumlah ini boleh ditakrifkan sebagai pertambahan lima puluh sen,Golongan yang berduit tidak peduli.

Cuma mereka yang kurang berduit akan terasa tempiasnya.Bajet yang sebulan dulu nampak ok dan kini kurang ok.Jangan salahkan harga bahan bakar utama yang naik atau turun.

Sebaliknya cuba berusaha untuk menaikkan pendapatan kalian demgan dengan segala sumber yang ada.Nak berjaya seribu cara dan nak gagal seribu alasan.

Elok sangat tu.Apa kata kalian semua mencuba alternatif  Kadsim Super Jimat di Wafymobile.Info lanjut sila layari pautan >>>>INI

[admin]

Harga bahan bakar naik atau turun kehidupan tetatp diteruskan.Perbelanjaan untuk perkara tersebut tidak dapat dielakkan.

Tiada langkah paling afdal selain bertukar kepada gaya dan cara hidup yang baru.Gaya dan cara yang hendak HB sarankan kepada kalian ialah menggunakan telefon yang diisi dengan kadsim super jimat iaitu Wafymobile.

Sekian.Jumpa lagi dan salam ceria semua.


Info lanjut Whatsapp/SMS : 6011-3464-6975

12 ulasan

Setuju perihal berubah gaya hidup. Kadang2 perbelanjaan nampak macam banyak padahal kita ada pilihan lain untuk jadikannya kurang atau minimum

Kena bijak berbelanja dan menguruskan kewangan keluarga...
Jimat dan senang kira... :)

nak ubah gaya hidup kot mana pun tak tahu dah. #najibmustgo. hahah

Turun kejap, tapi naik lama hehee... harap turunlah segera.. :)

kita mesti pilih hidup secara berhemah

tu sudah semestinya..tak ikut boleh naya jadinya

yang tu takut nak cakap lebih

biasala tu...hampir semua orang nak untung cepat

Biasalah kan, kena hadap benda ni setiap bulan, naiknya selalu turunnya kejap je

yang naik tu menyebabkan pening kepala..

kalau di negeri indonesia harga bahan bakar malah sedang turun

turun tu tak baik untuk jangka panjang..


EmoticonEmoticon