Tips Emak Pilih Menantu Perempuan

 

Tips Emak  Pilih Menantu Perempuan…Baru-baru ini HB menelefon mak di kampung.Itu rutin  HB.Meskipun lama tak balik kampung  namun membuat panggilan telefon adalah satu kemestian.Dengan telefon hubungan yang jauh boleh didekat lagi.

 

Sambil bersembang untuk bertanya khabar,Mak HB terus menyuarakan pendangan tentang calon menantu.Maaf bukan untuk HB.Ia untuk adik HB yang bongsu.

 

Dengan panjang lebar mak HB berceloteh tentang tip memilih calon menantu untuk adik HB.Citarasa Mak HB boleh tahan.Beliau mahu adik HB pilih betul-betul pasangan hidup untuknya.Tersilap pilih merana badanlah jawapnya.

 

menantu perempuan

 

Berikut ada beberapa tips yang boleh kita semua ambil perhatian

 

1.Ringan tulang buat kerja rumah

 

Bagi mak HB agak pelik kalau si suami masak sedangkan si isteri tengok sibuk melayan media sosial.Dia mahu wanita yang rajin membantu tugas suami masak dan mengemas rumah.

 

Pantang bagi dia melihat si suami bersusah payah membahagi masa untuk melakukan tugasan sedangkan si isteri masih leka bermain telefon.

 

2.Jujur dalam perhubungan

 

Ia adalah panduan asas.Mak HB tak suka wanita yang tidak ikhlas.Kahwin kerana suka dengan duit dan bukannya si empunya badan.Banyak yang Mak HB perhatikan ada yang suka suami bila ada berduit.Masa tidak berduit langsung tidak diperdulikan.

 

Perbuatan ini langsung tidak mencerminkan kasih sayang sejati seorang isteri kepada suami.

 

[admin]

 

Jauh dalam hati HB memang mengiyakan apa yang emak HB luahkan itu,Logiknya kalau pasangan suami isteri dulu-dulu lebih bahagia berbanding sekarang ini.

 

Punca utama kerana nilai material menjadi kayu pengukur kepada kasih sayang.Bak kata pantun yang HB selitkan dibawah ini.

 

Buah mempelam rasanya pahit,

Terbeli sudah buah tembikai;

Sayangkan suami ketika berduit,

Tinggalkan suami ketika pokai

 

Wahai para suami diluar sana jangan biarkan misteri tiada duit menjadi alasan untuk isteri kalian tinggalkan kalian.Ayuh mulakan langkah untuk menyertai >>>>>>Program Terpantas Jana Income Online

 

Ada duit ada maruah dan hayati tips yang emak HB kongsikan dalam memilih menantu perempuan untuk adik HB yang bongsu.

 

Sekian.Salam ceria dan jumpa lagi.

16 ulasan

lama tak singgah sini..

no 1 memang penting
.no 2 tu susah nak nampak dia jujur atau tak

Bagus tips ni utk bakal2 menantu...

Maaf lama tak berblog HB... salam ceria selalu... :)

Kejujuran akan teruji bila hidup bersama

Ya..memang bagus untuk mereka yg belum kahwin

bagus tips ni. bleh di gunakpakai tuk cari calon isteri hehe

Nanti saya bole guna bakai tips mak HB ni jugak untuk anak lelaki saya...tapi lambat lagi la kot..mungkin dalam 15 tahun lagi....saya pon takmo menantu hantu...


Ada duit abangku sayang
Takda duit abang melayang ^_^

he..he..memang boleh bro.

menantu hantu memang kita semua nak elakkan ..

p/s : pantun tu klise..

Bagus tips ini untuk saya cari calon menantu. Saya ada 2 orang anak lelaki.

Masih awal lagi tu Fidah

Dulu masa nak jadi menantu bakal mak mertua tak pula buat checklist macam ni..hihi

Haha...betul tu. Anak saya baru umur 12 tahun dan 5 tahun :D

merancang awal bagus juga

kira beruntung la tu..he;;he..terlepas dah

hehe tips yang simple. Tapi berat. :-)

betul tu saya tidak nafikan..


EmoticonEmoticon