Cerita Sebalik Gambar Siri 7

Donut Sedap

Cerita Sebalik Gambar Siri 7…Agak-agak siapa yang pernah rasa donut seperti dalam gambar yang terpampang ini.Tentu pernahkan.Tapi di mana ya?Rasa-rasanya tak perlu HB hebohkan kat mana boleh dapatkan donut yang cantik dan menyelerakan.Biarlah menjadi teka teki buat minda kalian semua.

HB nak ceritakan kisah bagaimana HB dapat merasai donut yang sangat manis ini walaupun tak la sesedap mana.Harap manis sahaja lebih,Macam tabiat penjual yang baik iaitu bermulut manis.

Baru-baru ini bos HB telah membelanjakan kami semua makan donut sebiji seorang dan sebotol air bikarbonat.Memang gembira kami semua walaupun makan hanya sebiji donut.Maklum sahajalah makan ramai-ramai dan bayar sorang-sorang

[admin]

Memang benar kata orang.Jika makan dalam jemaah terasa nikmatnya berbanding makan seorang diri walau sesedap manapun makanan tersebut.

Begitu juga dengan kekayaan harta benda yang dikumpul tanpa diberi zakat atau hidup tak nak bersedekah menyebabkan hati gelisah terlalu memikirkan hal dunia.Mudah mudahan kita dijauhkan dari sifat bakhil dan kededut.

Sekian.Salam penuh ceria dan jumpa lagi.

Buku Online

36 ulasan

Memang tak seberap minat dengan donut ni. Lagi best donut makcik kantin.
Apa Yang Berlaku Terhadap Orkid Di Sabah ?

xpernah makan lg...

nikmat org belanja..hehe

mendalam maksud di sebalik sebiji donut.. :)

nak jugak boleh tak....

Donut yang sedap, dengan 1001 pengajaran, hehehe...

Zumal suka juga donat camtu... memang manis sebab toppingnya bahan yang manis belaka ^-^

Kemanisan lagi terasa bila makan bersama2... itulah kemanisan yg sebaiknya kan HB... T kasih atas perkongsian nasihat ini. Semoga Allah sentiasa memberkati... aamiin.. :)

Wah.... nampak sangat sangat sangat sedap, betul tu HB kalau seorang jangan kata makan nak minum pun tak lalu. Tapi zumal kena lah kurang kan manis dalam makan, lebihkan manis dalam senyuman.. tak gitu.. Apa apa pun terima kasih HB kerana sudi berkongsi nasihat kepada kami..

Orang yg belanja tu untung..

He..he..mahu difikirkan itu

Donat camni memang selalunye memang manis2 belaka...saya pon suka makan ramai2 meriah kan

Zarith tak berapa gemar donut manis macam ni, suka yang biasa ala kampong gitu hehe

Kita nak pengajaran tulah..

Saya pasti memang ada org suka tu..

Itulah nikmat kalau rezeki dikongsikan bersama sama..

Sedap kerana manis tu bro..

Makan ramai ramai memang best he
.he.

Donut ala kampung pun manis gak..

Memacam cerita di sebalik gambar,
Banyak harta, zakat mesti dikeluar

indah rupa dari rasa sahaja kan bro

suka lagi donut tradisional .... yang di modenkan x berapa nak sedap

he..he..betul tu bro

tulah jangan percaya berdasarkan persepsi minda

tradisional mana boleh lawan..

Hiasan dan dekorasi makanan sekarang ini memainkan peranan penting untuk menjadi tarikan dan bolehlah up sikit harga. Strategi perniagaan yang sangat berjaya!
Rasanya xde beza pun dgn yg kat pasar malam...

tak pernah pula rasa donut tu.. saya makan cekodok je

Donut perisa coklat je yang saya akan pilih! :D perisa lain cuma akan makan kalau orang lain yang belanja hihi

Nampak sedap dan lemak berkrim. Apa lagi kalau FREE :D

yang berbeza harga tuan...harga kat pasar malam lebih menjimatkan

cekodok kalau masak sendiri lagi sedap tu..

donut perisa cokelat memang feveret saya juga tuan..

yang free tulah yang sedap..he..he..

Anggap saja la rezeki mereka dan HB orang yang bertuah belanja diorang makan...;-)


EmoticonEmoticon