Cara Mengenali Orang Busuk Hati

hati busuk

Cara Mengenali Orang Busuk Hati…Entri ini melibatkan soal hati dan perasaan.Cara penulisan agak rumit dan bermain pula dengan perasaan.Lagi la pening nak faham kan..Oleh itu teruskan pembacaan.Semoga iannya bermanfaat.Jika tak banyak sikit-sikit pun jadilah.Sebab HB guna penulisan ini dengan hati yang bersih,suci dan mekar.

HB tak nak cerita tentang hadis takut tersalah sebar dan tafsir maka dosa itu terpalit selagi entri ini menjadi bacaan sesetiap orang.Adalah elok HB katakan dalam diri manusia ada ‘sesuatu’.Jika ia baik maka  keseluruhan jasadnya akan menjadi baik.Secara sedar tentunya pemahaman kita merujuk kepada soal hati.

Hati yang kotor,penuh dengan rasa dengki dan dendam serta riak atau takabur maka balasannya faham-faham sahajalah.Nak  cakap pun tak berani.Sebab impaknya amat dahsyat dan ngeri sekali.Minta doa dijauhkan dari perkara ini.

Amat mudah mengenali seseorang yang ada hati yang busuk.Perkataan yang keluar dari mulut mereka celupar dan menyakitkan hati orang yang mendengarnya.

Selain itu orang yang busuk hati sukar untuk meminta kemaafan atau memberi kemaafan.Mereka ini jenis keras hati.Kebiasaannya mereka ini tidak memperdulikan perasaan orang lain.

Cara pemikiran mereka lebih cenderung kepada Black Hat.Bagi sesiapa yang baru nak tahu tentang Black Hat ialah cara pemikiran negatif.Kecenderungan ini memang berbahaya kerana pemikiran negatif atau berprasangka buruk mengundang dosa kepada hati sendiri.

Cara atasinya mudah dengan membaca Rahsia Hukum Tarikan - Kejayaan Dan Kebahagiaan Dalam Tangan Anda

Kerutan wajah seseorang yang busuk hati jelas ketara.Mereka memang sukar untuk menyembunyikan meskipun melakonkan watak orang lain.Lihat dan perhatikan wajah mereka.Nampak gelisah dan murung seperti dirundung malang.

Orang yang paling terasa dengan orang yang busuk hati pasti berada dalam kategori yang sama.Seorang rasa dengki.Seorang lagi rasa khianat.Bercampur sahaja mereka peluang untuk cipta kejahatan pasti terbuka luas.

Kesimpulan dari admin,

Apa yang HB nyatakan dalam entri ini bukanya tepat 100 peratus.Al-maklum hati manusia bisa berubah-rubah.Perlu diingatkan hati yang busuk boleh diubati dengan mengingati mati.Ingat mati maka keegoan akan dilemahkan perlahan-lahan.

HB faham bahawa hati yang busuk akan merugikan diri sendiri.Rugi di dunia dan bertambah rugi pula diakhirat nanti.

Sekian.Salam motivasi dan awasi hati kalian sebaik yang mungkin.Orang kata jaga hati dan jaga iman.

62 ulasan

Memang betul la, orang yang hati busuk ni memang sukar nak minta maaf, dia rasa dia sorang ja yang betoi

ha..ha..memang macam tu!

moga kita terhindar dari msalah busuk hati..busuk hati sebenarnya tak bawa kita ke level yang lebih tinggi pun malah akan bawa kita ke level paling rendah..moga jangan tergolong dlm golongan ini..nak dengki boleh tapi dengan orang yg mempunyai ilmu dan mengamalkannya, dengki dgn cara baik untuk kita pun nak cari ilmu lebih macam dia dan gunakan sebaiknya..

suka makan hati ayam yang digoreng
tapi kalau busuk, tak sedap juga nak telan

Semoga kita semua dijauhi dari org2 yg bersifat busuk hati ni. Manis muka dgn senyuman tapi hati busuk.. nauzubillah..

moga kita dijauhi sifat demikian. inshaAllah orang sekeliling kita pun takkan bersifat demikian

ya..sama-sama kita berdoa untuk mencari kebaikan dan bebaskan diri dari busuk hati

dah nama perkara busuk..sapa-sapa pun tak sanggup nak makan

orang kata..talam dua muka

ya..sama-sama kita berdoa untuk menghindarkannya

keadaan dalam kita akan terpancar di wajah kan HB, we cant really hide it kan HB, kalau inner tak berapa baik kan...

Takut nak menilai seseorang hanya dr melihat melainkan sudah kenal hati budinya... Bersangka baiklah sahaja dulu dan kenalilah. Dalam proses mengenali, apa yg HB katakan diatas boleh dijadikan panduan.

kadang-kadang tidak tepat juga..

paling bagus kita bersangka baik..biar orang buat jahat dengan kita tetapi kita balas pula dengan kebaikan..barulah hidup aman dan damai

soal hati ni sebenarnay sukar nak dijangka dan untuk kita ketahui...namum selalunya aura tak baik itu akan dapat kita kesan jika kita perhalusi..itupun jika hati kita ini bersih

setujulah dengan pendapat bro BL..he..he..

memang betul penyakit hati tdk bisa di sembunyikan

apakah orang munafik termasuk

Muantappp banget beritanya... semoga makin sukses.

terima kasih atas sokongan..

good luck brother , i sokong u and i tunggu artikel terbarunya

terima kasih ya mas..

memangnya dengan begitu bisa kelihatan mana yang busuk mana yang engga ?

Update terus artikelnya gan ... kalo bisa saya mau ijin nemeplin link saya gimana ?

Terimakasih atas informasinya,saya suka artikel ini,Good luck.

tengok wajah boleh tahu..cuma tak semua ada kemahiran begini

boleh ..tak ada masalahnya tu

terima kasih bagi sokongan padu.

di praktekan langsung dech ..
terimakasih untuk postinganya

Lagi satu orang pesyen macam ni, dia ingat dia la paling bagus sekali

tu dasar orang tak sedar diri..

sama-sama mas.kita ambik manfaatnya

terutama di batu Kajang banyak Anjing maling serta lonte tempatnya umatnya Dajjal

anjing perlu ditangkap oleh PBT

siang di tunggu terus sajian infromasi terbarunya dari situs ini
sukses ya ,, salam kenal .. semoga harinye menyenangkan

ya..selamat kenal buat anda juga

Bagus nih gan artikelnya ... izin nyimak

Orang yang busuk hati pasti banyak dijauhi temannya tuh..

ya..itu memang betul sekali..

terima kasih banyak-banyak mas..

Iri terhadap orang lain itu juga termasuk buruk hati ya gan ? terimakasih

iri hati atau cemburu yang nak membinasakan kejayaan orang lain memang termasuk dalam buruk hati..

situs anda memang yang terbaik

di tunggu lagi lagi dan lagi informasi terbarunya ya

Mana nih gan artikel terupdate nya ... hhi
Di tunggu ya

belum lagi mas..saya belum kemaskini lagi tentang artikel tersebut

"cubalah bersangka baik dan tinggalkan saja mereka dengan doa terbaik..jika ingin melepas kebencian sekalipun lepaslah ke sudut perbuatan busuknya bukan pada orangnya...amacam boleh tak agak2?hehe semoga kita yang pernah dibusuk oleh orang ni dapat mengenali makna DENDAM kerana unsur itulah yang biasanya membusuk dalam hati akibat menerima kesan drp sesuatu perkara lalu yang menyakitkan...simpulnya, apa jua situasinya biasakanlah diri untuk ingat tuhan dahulu dan jangan ego untuk tanya diri sndri 'apa kaitan situasi tsbut dgn tuhan?knpa harus kaitkannya?' spya dpt melatih hati mnjdi sihat& kuat membersihkan unsur2 perasaan datang yg mampu membusuk jika tidak ditangani..

pokok pangkalnya banyak bergantung dengan apa yang kita fikirkan..jika fikir baik maka baiklah jadi..terima kasih bagi komen yang mantap

mohon dijauhkan..takutnya balasan dosa, kita manusia yag Allah cipta..tak baik kita remehkan hambaNya. Terbaik enteri meletup ni HB..Etuza amat faham ya..moga diberi pahala. Amin

nak bersihkan hati kita zikir dan istighfar..

solat taubat dan perbanyakkan buat amal kebaikan

terima kasih banyak-banyak

betul tu, kalau soal hati memang susah nak tafsir , moga dijauhi daripada orang2 sedemikian

cara nak obati hati dengan berzikir dan selawat..


EmoticonEmoticon