3 Cara Semak Keputusan UPSR 2014

3 Cara Semak Keputusan UPSR 2014…Keputusan  boleh disemak dengan  pelbagai cara.Mesti ada adik-adik yang gembira sakan.Mungkin  ada juga  yang gembira seadanya kerana keputusan bawah jangkaan.Apa-apapun berlaku setiap orang murid mesti tabah dan kuat menghadapi kenyataan tersebut.

keputusan UPSR

Menurut Kementerian Pendidikan Malaysia, keputussan UPSR tahun 2014 boleh disemak melalui tiga kaedah utama.

1.Dalam talian (online)

Layari sahaja laman laman web rasmi ttp://www.pendidikanmalaysia.com/ .Melalui laman ini segala kemaskini boleh didapati dengan segera.

2.Guna SMS

Taipkan UPSR (diikuiti angka giliran) ke no. 15888.

Sebagai contoh : UPSR BC001A040 hantar ke 15888

3.Pergi ke sekolah

Cara ini dari dulu lagi.Dapat jumpa kawan-kawan dan cikgu.Jika keputusan dah diumumkan maka pergilah ke sekolah.Sebelum itu nantikan pengumumun dari pihak yang berkaitan

 

Kesimpulan dari admin,

Berjaya atau tidak adik-adik yang telah menduduki peperiksaan sangat bergantung kepada usaha dan persembahan semasa ujian tempohari.Kalau berjaya tahniah.Dan jika belum cuba lagi pada masa yang akan datang.

Sekian.Semoga berjaya semua dan selamat maju jaya menjadi pelajar pada tahun 2015 nanti

p/s : Khas untuk para ibubapa jom bongkar Program Belajar Membaca I-SINA

14 ulasan

Waktu saya semak keputusan UPSR dulu, saya terguna ketiga-tiga cara ini... haaha

Tahniah adik-adik atas keputusan.. walaupun terpaksa repeat paper, tapi rata-rata keputusan agak memuaskan.. memang hebat-hebat budak sekarang ni..

Salm bro lamak x melawat ke sitok, (lama tak melawat ke sini)

tahniah buat adik adik yang dapat A dalam upsr..bagi yang gagal ianya satu permulaan untuk berjaya

Waktu kemuncak menanti keputusan semalam.. line sms jem.. apa pun alhamdulillah.. selesai sudah segalanya...

zaman aku dulu mana ada cara-cara macam nie..hu3

betullah.. zaman dulu2 mana lah ada taliah2 kemeriahan masa ambil result bila semua member ada dan meraikan mereka2 yg berjaya

seronoknya berada zaman sekarang..dulu tak satu cara sahaja.

mereka repeat kerana soalan bocor..peluang kedua tu!

walaalaikum salam..bro tak tak online barangkali..he..he.

ramai yang nak ambik tahu..tu!

zaman dah berubah bro..

maksudnya dulu-dulu lagi best.. more touching on human relation

masa zaman mak jemah semak keputusan bila pergi sekolah pagi je hehehe

zaman itu sama juga dengan HB


EmoticonEmoticon