Kereta Peugeot Impian Sang Hero

Kereta Peugeot

 

Kereta Peugeot Impian Sang Hero.Bagi pengemar kereta macam saya impian memiliki kereta mahal seperti api yang membara.Panas di dalam hati dan membahang dalam jiwa.Sebelum dapat merasai sendiri memandu kereta ini saya mesti selalu berimaginasi dan memberitahu kepada minda bahawa kereta itu adalah milik saya.

 

 

Banyak cara perlu saya lakukan untuk mendapatkan kereta Peugeout.Jika gaji tak tinggi maka saya perlu ada perniagaan yang maju.Ada perniagaan yang mempunyai permintaan tinggi seperti bisnes makanan,pengurusan majlis perkahwinan dan sebagainya.

 

 

Apabila saya sudah memilikinya saya mesti berhati-hati supaya tidak dilanggar atau melanggar kereta orang lain.Saya hendaknya menjadi pemandu berhemah dan tidak memandang rendah kereta buatan Malaysia.Seboleh-bolehnya saya tidak membawa pengunci stereng keluar dari kereta.Ia cuma untuk mengunci stereng dan bukannya senjata mengertak pihak lawan.

 

 

Dalam banyak perkara saya mesti ingat bahawa kereta Peugout itu cumalah pinjaman sementara kepada saya.Bukan hak mutlak walaupun saya membeli secara tunai.Sebab hidup dalam dunia ini sementara sahaja.Kita boleh mati bila-bila.Sebab itu mesti banyak bersabar jika diuji.Tak kira kereta itu kena langgar atau kena curi.Sabar dan menjaga nilai kemanusiaan itu lebih utama.

 

 

Kesimpulan dari admin

 

Cerita ini adalah rekaan semata-mata.Tiada kaitan dengan sesiapa baik yang masih hidup atau telah meninggal dunia.

 

 

Moral cerita mudah sahaja.Harta dan kekayaan tiada nilainya jika hidup penuh kesombongan dan bongkak dengan nikmat  rezeki yang Allah SWT kurniakan.

 

 

Sekian salam motivasi dan bina impian hidup semata-mata untuk mendapat keredhaanNYa.

 

 

14 ulasan

Bro pun peminat Peugeot...betul sekali moral of the story tu...

suka juga tapi tak mampu dan tak berhajat langsung untuk nak membeli setakat inilah uh...

ada-ada sahaja admin ini

Harap-harap boleh kawal diri bila nanti drive kita mahal ya...

Keyword yang menarik dan catchy..saya bukan peminat kereta, tetapi bersyukur kerana dipinjamkan kereta oleh pihak bank (masih under loan) sebagai pengangkutan.

Kini Anda Boleh Membeli Sendiri Produk Shaklee Secara Online

ambil ikhtibar dari kejadian yang telah berlaku..kalau ema tak nak cari kereta..nak cari MPV..lebih selesa nak balik kampung dengan anak-anak pun dah besar.

ya..kereta Peugeot ada nilai Eropah tuan.:-bd

saya suka kereta dan bukanlah ektsrem sangat..ha.ha..

hebat manapun kereta..bila dah meninggal dibawa ke kubur guna van jenazah..itu mesti kita ingat maa..

kereta satu keperluan..cuma kalau guna yang mahal ia dah macam kehendak pula

kat rumah dah ada MPV murah...ya memang bagus untuk bawa satu keluarga..siap bawa datuk nenek sekali pun boleh

Betul tu.. kesenangan pun satu ujian juga kan...

cerita sarcasm betol ni bro! hahahaha!
www.kaio.my

susah ujian..senang pun ujia

sekali sekali mengarang cerita sarcasm seronok juga!


EmoticonEmoticon