Bukan Gagal Tapi Belum Berjaya

Bukan gagal tapi belum berjaya.Ada ramai yang masih kurang tepat penggunaaanya perkataan gagal.Maksud gagal dan kurang berjaya adalah sama.Namun fikiran kita lebih suka kepada perkataan positif.

 

 

bukan gagal

 

 

Maksudnya di sini jika pengulangan perkataan gagal terlalu kerap maka minda kita mengakuinya supaya menghantar isyarat kepada badan ciri-ciri orang gagal.

 

 

Bagaimana pula dengan kurang atau belum berjaya.Tafsiran minda kita  lebih faham akan maksud berjaya.Lama-kelamaan perkataan berjaya itu mempengaruhi diri untuk menjadi orang berjaya.

 

 

Saya harap penerangan  ringkas memberi pencerahan minda kita untuk berubah menjadi lebih baik dan lebih berjaya setiap hari.

 

 

Ada rasa nak tahu lebih lanjut lagi?

 

 

Insya Allah kita boleh ceritakan pada masa yang akan datang pula.

 

 

Apa kata kita lanjutkan bacaan tentang Frekuensi Kaya - Rahsia Menarik Kekayaan Menerusi Gelombang Minda

 

 

 

Sekian.Terima kasih kerana sudi meluangkan masa membaca tips motivasi ini. Jumpa lagi dan salam motivasi penuh ceria!

16 ulasan

kita boleh berjaya cuma kita tak asah bakat buat benda tu secara fokus.wahualam

fokus adalah kunci untuk berjaya..

Ok faham. Malaysia bukan gagal memenangis Piala Thomas baru-baru ni tetapi belum berjaya. Kan?

Mcm main bola juga lah... bukan kalah cuma belum score lagi ehhh :D

ya..Malaysia belum berjaya membawa pulang piala Thomas tahun..

lebih kurang macam tu gayanya!

Minda positif mampu membawa kejayaan yg cemerlang.. in shaa Allah...

sebetulnya begitu..tuan!

INSYA ALLAH, usaha yang berterusan akan membawa kejayaan.

Saya suka dengan tajuk entri ini. Never give up.

dah biasa gagal selalu. hoho..

saya memang bersetuju!

tajuk yg ada motivasi, suka2 :-bd


EmoticonEmoticon